Reklamasjon på et produkt

Her finner du all informasjon du trenger om reklamasjoner. Vi ønsker å sørge for at du er fornøyd med kjøpet ditt og at du føler deg trygg når du handler hos oss. Les mer om retten til å klage nedenfor.

Reklamasjon
Hvis du mener at det er noe galt med produktet ditt, har du rett til å klage på feilen, forutsatt at det skjer innen tre år etter at produktet ble levert (reklamasjonsfristen). Du må alltid reklamere innen rimelig tid etter at du burde ha oppdaget feilen. Reklamasjon innen to måneder etter at du oppdaget feilen, regnes alltid som rimelig tid. Hvis du derimot oppdager feilen rett før reklamasjonsfristen utløper, forlenges denne med ytterligere to måneder.

For å starte en reklamasjon må du varsle oss via e-post ([email protected]) eller via kontaktskjemaet vårt, og vi vil deretter gjennomgå informasjonen du har sendt inn for å sikre at du oppfyller kravene til en reklamasjon. Hvis vi trenger ytterligere informasjon, vil vi be om det. Etter at vi har gjennomgått saken din, vil vi komme tilbake med en avgjørelse angående klagen din, og vår avgjørelse om klagen din er alltid endelig.

Å klage på et produkt koster ingenting for deg som forbruker og er helt gratis. Ved en eventuell retur i forbindelse med en reklamasjon betaler vi, Rehab Prylar, returfrakten ved å gi deg en forhåndsbetalt returfraktseddel. Ved retur må varen eller varene emballeres riktig for å minimere risikoen for ytterligere skade. Som forbruker er du ansvarlig for at varen er pakket riktig, fortrinnsvis i originalemballasjen. Hvis originalemballasjen ikke kan gjenbrukes, har du imidlertid rett til å be oss om å skaffe deg ny emballasje.

Reklamasjonsretten gjelder kun mangler som er opprinnelige (fabrikasjonsfeil), transportskader eller hvis vi har sendt feil produkt/størrelse. Hvis reklamasjonen skjer innen seks måneder etter levering av produktet, anses mangelen alltid som opprinnelig. Hvis reklamasjonen derimot skjer senere enn seks måneder etter levering av produktet, er det forbrukerens ansvar å bevise at feilen er opprinnelig.

Mangler i form av transportskader aksepteres bare innen to måneder etter levering av produktet, ettersom transportskader er synlige når produktet leveres, og alle mangler eller skader må rapporteres innen rimelig tid.

I tilfeller der vi har sendt deg feil vare eller feil størrelse, erstatter vi deg med riktig vare umiddelbart. I pakken finner du også returfraktseddelen for feil vare.

VENNLIGST MERK! Slitasje på for eksempel skoinnlegg, knebeskyttere og sokker osv. regnes aldri som en gyldig reklamasjon.

Hvordan starter jeg en reklamasjon?

For å starte en reklamasjon, kontakt oss via e-post på [email protected] eller via vårt kontaktskjema.

Når du starter reklamasjonen, ber vi deg om å oppgi følgende informasjon:

Ditt ordrenummer (du finner det i ordrebekreftelsen)
Navn på varen du ønsker å reklamere på (hvis det er flere varer på bestillingen din)
En tydelig beskrivelse av hva du opplever som en feil med varen og en estimering av når feilen oppstod.
Et bilde eller en video som tydelig viser feilen du mener (aksepterte formater: JPG, JPEG, PNG, WEBP, MP4)
Hvis det har gått seks måneder siden varen ble levert, trenger vi også bevis på at feilen er en produksjonsfeil og ikke et resultat av en håndteringsfeil.

Etter at du har oppgitt informasjonen ovenfor, vil vi gjennomgå den og komme tilbake til deg med en avgjørelse, og hvis vi godkjenner saken din, vil vi gi deg ett eller flere løsningsalternativer.

Vi streber alltid etter å gjøre kundene våre fornøyde, og vi er her for å hjelpe deg hvis du har spørsmål eller bekymringer om reklamasjoner.

Hvor lenge kan jeg klage på et produkt?

Du kan alltid reklamere på et defekt produkt innen tre år etter at produktet ble levert, dette kalles ansvarsperioden og er den tiden selskaper er juridisk forpliktet til å motta og gjennomgå reklamasjoner.

Hva menes med «innen rimelig tid»?

Innen rimelig tid er et begrep som beskriver hvor lang tid det med rimelighet bør ta for deg som forbruker å melde fra om en feil. Hvis feilen meldes innen to måneder fra det tidspunktet feilen ble oppdaget, anses det alltid som innen rimelig tid.

Kan jeg reklamere på et produkt flere ganger?

Ja, du kan reklamere på en feil ved et produkt så mange ganger du vil, enten det er den samme feilen eller en ny feil hver gang. Dette betyr imidlertid ikke at reklamasjoner automatisk blir akseptert.

Knebeskyttelsen min har blitt slitt etter ett års bruk, hva skal vi gjøre?

Slitasjeskader regnes aldri som en godkjent reklamasjon, da de oppstår på grunn av gjentatt bruk og ikke på grunn av produksjonsfeil eller transportskader.

Jeg har ikke emballasjen varene kom i, kan dere sende meg ny emballasje?

Hvis du ikke har emballasjen som varene kom i, enten fordi det har gått en tid eller fordi emballasjen har blitt skadet under transport, vil vi alltid gi deg ny emballasje som du kan bruke ved en eventuell retur.

NB! Gjelder kun godkjente reklamasjoner og ikke bytter eller avbestillinger.

Hvordan finner jeg ordrenummeret mitt?

Ordrenummeret ditt finner du i ordrebekreftelsen som vi sendte deg på e-post da du bestilte.

Hvordan finner jeg produktnavnene?

Alle produktene og navnene på dem finner du i ordrebekreftelsen som vi sendte til deg på e-post da du bestilte.

Er reklamasjoner kostnadsfrie?

Ja, reklamasjoner er alltid gratis og skal ikke koste deg som forbruker noe.

Vil jeg motta en returfraktetikett?

Hvis reklamasjonen din aksepteres og vi ber om at den defekte varen returneres, vil vi gi deg en returfraktetikett.



Hvis du har ytterligere spørsmål om byttet ditt, kan du kontakte oss via kontaktskjemaet vårt eller via e-post; [email protected]