Returer og bytter

Finn ut mer om hvordan du returnerer eller bytter et produkt.


Her finner du all informasjon du trenger om retur og bytte av våre produkter. Vi ønsker å sørge for at du er fornøyd med kjøpet ditt og at du føler deg trygg når du handler hos oss. Les mer om våre retningslinjer for retur og bytte nedenfor.

Retur
Vi ønsker at du skal være fornøyd med kjøpet ditt og tilbyr derfor 14 dagers angrefrist på våre produkter. Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med varen din, kan du returnere den til oss innen 14 dager etter at du har mottatt leveransen.

For å returnere må du varsle oss via e-post ([email protected]) eller via kontaktskjemaet vårt, så sender vi deg en returfraktetikett som du bare skriver ut og legger ved pakken. Det er viktig å merke seg at det er du som forbruker som betaler for returfrakten. Det er også viktig at du er ansvarlig for at produktet/produktene returneres til oss i god stand og at de er ubrukte (men kan testes med rene sokker på et rent underlag). Du er også ansvarlig for at varen(e) er forsvarlig emballert, helst i originalemballasjen, for å unngå transportskader.

NB! Vi forbeholder oss retten til å trekke fra refusjonsbeløpet hvis produktet/produktene har blitt forringet på grunn av bruk eller skade under transport som følge av dårlig emballasje. Derfor er det viktig at varen(e) returneres til oss i samme stand som da du mottok dem.

Angreretten gjelder ikke ved kjøp av produkter som er klassifisert som hygieneprodukter, for eksempel skoinnlegg, sokker, hallux valgus-produkter, fotfiler og negleprodukter, samt andre varer som kan forringes raskt, for eksempel matvarer. Angreretten gjelder heller ikke for spesialtilpassede produkter som er spesiallaget for deg eller som har fått en tydelig personlig utforming etter dine ønsker, eller for tjenester som er fullført og hvor du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten påbegynnes uten angrerett.

Vi streber alltid etter å gjøre kundene våre fornøyde, og vi er her for å hjelpe deg hvis du har spørsmål eller bekymringer om retur.

Bytte
Alle bytter må gjennomføres innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine.

Alle produkter må være ubrukte, men du har lov til å prøve dem, og når det gjelder fotpleieprodukter, må de prøves med rene sokker og på et rent underlag. Produktene må deretter returneres i originalemballasjen, og hvis det ikke er mulig å gjenbruke originalemballasjen, er du som forbruker ansvarlig for å skaffe ny tilsvarende emballasje. Vi utfører kontroller på alle produkter.

NB! Hygieneprodukter som testes direkte på huden på føttene (f.eks. sokker, støttestrømper og tåseparatorer) er ikke omfattet av bytteretten.

Hvordan gjør jeg et bytte?

Følg trinnene nedenfor for å foreta et bytte:

Legg inn en ny bestilling på produktet/produktene du ønsker å bytte
I feltet "legg til melding" skriver du byttet og ordrenummeret fra den første bestillingen
Vi pakker og sender den nye bestillingen din, og i pakken legger vi ved returfraktetiketten for bytteordren
Etter at du har festet returfraktetiketten på pakken, leverer du den hos nærmeste postombud
Vi mottar og kontrollerer de returnerte produktene
Etter at vi har kontrollert de returnerte produktene, refunderer vi produktkostnaden
Er det mulig å bytte varer innen 14 dager?

Ja, det er mulig! Vi tilbyr gratis bytte innen 14 dager etter at du har mottatt pakken. Vær oppmerksom på at vi ikke kan godta bytter etter 14 dager fra mottaksdatoen.

Kan jeg bytte flere ganger?

Gratis bytter er kun gyldig én gang per bestilling.

Må emballasjen være intakt?

Nei, du kan returnere byttevarer selv om emballasjen er åpnet. Men produktet må være ubrukt. Alle returer blir kontrollert av oss.

Kan jeg bytte testede produkter?

Ja, du kan returnere testede produkter, men de må kun ha blitt testet med rene sokker på et rent underlag. Det må ikke være spor etter bruk. Vi kontrollerer alle returer.

*NB: Hygieneprodukter som brukes direkte på huden på føttene (f.eks. sokker, støttestrømper og tåseparatorer) kan ikke byttes.

Hvordan finner jeg bestillingsnummeret mitt?

Ordrenummeret ditt finner du i ordrebekreftelsen som vi sendte til deg på e-post da du bestilte.

Hvordan finner jeg produktnavnene?

Alle produktene og navnene på dem finner du i ordrebekreftelsen som vi sendte til deg på e-post da du bestilte.

Er byttet gratis?

Ja, det er de! Vi tilbyr gratis bytting, noe som betyr at vi dekker porto, håndtering og emballasjekostnader når du bytter en vare.

Vil jeg motta en returfraktseddel?

Vi sender deg en returfraktseddel sammen med de nye varene dine, slik at du kan returnere byttevarene dine.

Hva hvis jeg ikke har mottatt en returfraktseddel?

Hvis du ikke har mottatt en returfraktseddel sammen med de nye varene dine, trenger du ikke å returnere produktene.

Hvis du har ytterligere spørsmål om byttet ditt, kan du kontakte oss via kontaktskjemaet vårt eller via e-post; [email protected]