Vilkår for kjøp

Kjøpsvilkår

1. OM REHAB BUTIKKEN
Selskapet har sitt hovedsete i Sverige.
Selskapet har sitt lager i Sverige. Varer som sendes fra vårt sentrallager har lynrask levering.
Ønsker du å komme i kontakt med oss, send en e‑post til [email protected] med ditt ærende og dine kontaktopplysninger, så hører vi fra oss snarest.

2. BESTILLING
Når du har fullført din bestilling sendes en ordrebekreftelse til din e‑postadresse. I bekreftelsen finner du alle opplysninger om produkter, pris, fakturerings‑ og leveringsadresse.
Er det noe feil i ordrebekreftelsen må du umiddelbart kontakte oss via e‑post til [email protected].
Vær oppmerksom på at vi ikke kan endre din ordre etter gjennomført kjøp. Vi har rask varehåndtering og din ordre begynner å behandles på lageret direkte etter at du har fullført et kjøp i vår nettbutikk. Derfor kan vi ikke kansellere/endre din bestilling. Takk for din forståelse.
Alle ordre må bestilles til en gyldig og korrekt adresse. (Ikke bruk gammel leveringsadresse selv om du har adresseendring med ettersending hos Posten/Bring, da denne tjenesten er upålitelig og vi tar ikke ansvar for slike sendinger.)

3. BETALING
Trygt og sikkert. Vi samarbeider med betalingsleverandøren Svea som gjør at både privatpersoner og bedrifter kan betale med faktura, delbetaling, samt direktebetaling med bankkort, kredittkort, bankoverføring og Vipps.

4. LEVERING
Alle ordre sendes normalt fra vårt lager (som ligger i Sverige) samme dag eller innen 24 timer (gjelder virkedager).
Våre normale leveringstider er 2–5 virkedager for produkter som er på lager. OBS! Bestillinger lagt i helger sendes tidligst påfølgende mandag.
Vi sender de fleste pakker med Posten/Bring: Levering til postkasse. Om pakken ikke får plass i postkassen, leveres den til ditt nærmeste utleveringssted.
Om forsinkelser oppstår (uten at vi har varslet deg om lengre leveringstid), må du kontakte oss på e‑post: [email protected] innen rimelig tid.
Produkter merket som bestillingsvarer har leveringstid på ca. 5–12 virkedager.

5. PRISER
Alle priser i butikken oppgis i NOK og de fleste priser er inkludert 25 % mva.
Vi tar forbehold om prisendringer forårsaket av leverandør, trykkfeil i prislister eller feilaktig informasjon, og vi forbeholder oss retten til å justere prisene.

6. ANGRERETT
Ved kjøp av varer på nettsiden har du som kunde en lovfestet angrerett på 14 dager som gjelder fra du har mottatt varen du bestilte.

6.1 Når du bruker angreretten:
Du må gi beskjed om at du angrer. Meldingen sendes til oss på [email protected]. I meldingen skal ditt navn, adresse, e‑postadresse, ordrenummer og hvilke varer du ønsker å returnere fremgå tydelig.
Deretter vil du motta svar på e‑post fra oss, eventuelt med returetikett og informasjon om hvordan du returnerer varen.
Etter det må du innen 14 dager fra angremeldingen sende varene tilbake til oss.
Du står for returfrakt og er ansvarlig for varenes stand ved retur. Produktene må derfor sendes godt pakket, i original emballasje og i ubrukt stand. Vi anbefaler at du sender pakken sporbart og eventuelt forsikret. OBS! Vi kan ikke tilbakebetale en retur som ikke kommer frem til vårt lager.
Vi forbeholder oss retten til å trekke fra en sum tilsvarende verdireduksjon dersom varen er brukt eller skadet.

6.2 Angreretten gjelder ikke for:

  • Produkter som av helse‑ eller hygieniske årsaker er forseglet (plombert) og der forseglingen er brutt. For eksempel såler, strømper, hallux valgus‑produkter, fotfiler og negleprodukter m.m.

  • Spesialtilvirkede produkter med tydelig personlig preg.

  • Tjenester som er fullført og der du uttrykkelig har samtykket til oppstart uten angrerett.

  • Varer som raskt kan forringes, f.eks. næringsmidler.

7. UAVLENTE PAKKER
Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten. For pakker som ikke hentes ut (og returneres til oss) belastes et gebyr på for tiden 300 kr. Dette tilsvarer kostnadene det medfører for oss å sende ut pakken og motta den i retur. Dersom varens verdi er lavere enn 300 kr belaster vi i stedet hele varens verdi.
Ordren registreres inn på vårt lager og kan ikke sendes ut igjen på samme ordrenummer. Ønsker du varen på nytt må du legge inn en ny bestilling.

8. FEIL LEVERINGSADRESSE
Alle ordre må bestilles til korrekt og gyldig adresse. (Ikke bruk gammel leveringsadresse selv om du har adresseendring med ettersending hos Posten/Bring, vi tar ikke ansvar for slike forsendelser.) Det er ditt ansvar at adressen du oppgir ved bestilling er korrekt. Dersom pakken ikke kommer frem pga. feil adresse, kan vi belaste deg 300 kr for returfrakt, ekspedisjons‑ og håndteringsgebyr.

9. ENDRE ELLER STOPPE EN BESTILLING
Vi har rask varehåndtering og din ordre begynner å behandles direkte etter at du har fullført et kjøp i vår nettbutikk. Derfor kan vi ikke annullere/endre din bestilling. Takk for din forståelse. Privatpersoner har 14 dagers angrerett (se punkt 6).

10. REKLAMASJON & KLAGER
Vi inspiserer alle produkter før de sendes. Skulle produktet være skadet eller feillevert når det ankommer, forplikter vi oss i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning til å rette feilen kostnadsfritt. Du må kunne vise at varen var defekt ved mottak, for eksempel ved å ta bilder og sende oss sammen med en beskrivelse.
OBS! Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.
Klager skal sendes umiddelbart etter at feilen oppdages.
Vi forbeholder oss retten til å be om dokumentasjon (bilder/video).
Feilaktige reklamasjoner som skyldes feil bruk belastes med 250 kr. Ønsker du å beholde varen, står du for returkostnadene tilbake til deg.

10.1 Slik går du frem ved reklamasjon:
Eventuelle feil meldes til [email protected] med navn, adresse, e‑post, ordrenummer og beskrivelse av feilen. Gjerne send bilder.
Dersom vi ikke kan utbedre feilen eller levere tilsvarende produkt, tilbakebetaler vi deg for produktet i henhold til gjeldende lovverk. Vi står for returfrakt ved godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å avvise reklamasjoner dersom varen ikke anses defekt etter gjeldende forbrukerlover. Vi følger retningslinjene fra Forbrukertilsynet/Forbrukerrådet.

11. ANSVARSBEGRENSNING
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå grunnet produktet.
Vi tar ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes forhold utenfor vår kontroll (Force Majeure), som arbeidskonflikter, brann, krig, myndighetspålegg, manglende leveranser fra leverandør m.m.
All bildeinformasjon er illustrasjoner og kan ikke garanteres å gjengi varens eksakte utseende.
Vi tar forbehold om skrivefeil, produktendringer, prisjusteringer og fargeavvik.
Ved medisinske tilstander bør du alltid konsultere helsepersonell før bruk.
All informasjon på nettsiden og i markedsføringsmateriale er ikke ment som helseråd eller erstatning for informasjon fra lisensiert helsepersonell.

12. PRODUKTINFORMASJON
Vi tar forbehold om skrivefeil og utsolgte produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes eksakte utseende, fargeavvik kan forekomme avhengig av skjerm og oppløsning. Vi gjør vårt beste for å eksponere produktene korrekt.

13. INFORMASJON OM COOKIES
I henhold til lov om elektronisk kommunikasjon skal besøkende på en nettside informeres om at cookies brukes. En cookie er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan stille inn nettleseren til å nekte cookies. Mer informasjon finnes på Post‑ og Teletilsynets nettsider.

14. PERSONOPPLYSNINGER
Ved handel hos Rehab Butikken aksepterer du vår personvernerklæring og behandling av personopplysninger. Vi verner om din integritet og samler ikke inn mer enn nødvendig for å behandle din bestilling. Vi selger aldri dine opplysninger til tredjepart uten lovlig grunnlag.
Rehab Butikken er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene du gir oss. Opplysningene brukes til å håndtere din bestilling samt når du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjer.
Vi bruker Klarna som leverandør av kassen, og deler nødvendige opplysninger med Klarna for å håndtere kjøpet ditt.
– osv. (resten av punktene fra GDPR-delen beholdes som i svensk versjon, men med Rehab Butikken og norske termer)

15. ENDRINGER I VILKÅRENE
Vi forbeholder oss retten til når som helst å gjøre endringer i vilkårene. Endringene publiseres på nettsiden og anses som akseptert ved bestilling eller besøk på nettsiden.

16. TVIST OG LOVVALG
Eventuelle tvister løses først og fremst i dialog med vår kundeservice: [email protected]
Om en tvist ikke kan løses, kan du som kunde henvende deg til Forbrukertilsynet eller EU-kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/consumers/odr
Ved eventuell tvist følger vi beslutninger fra Forbrukertilsynet eller tilsvarende instans. Tvist om tolkning eller anvendelse av disse vilkår følger norsk rett.